Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
Zaloguj się
Jesteś nowy na OX.PL?
wiadomości

4 sposoby na optymalizację witryny

Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa to klucz do osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce. O czym powinni pamiętać właściciele stron internetowych, którzy chcieliby, by zajmowały one wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania? Oto 4 skuteczne sposoby na optymalizację witryny.

Przeprowadź audyt SEO 

Zanim wskażemy, jakie dokładnie czynności można podjąć, aby zoptymalizować witrynę, warto wyjaśnić czym jest audyt SEO (ang. Search Engine Optimizatin). Jest to proces, w którym następuje ocena danej witryny w zakresie potencjalnych ulepszeń, które mogłyby wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania w Google i innych wyszukiwarkach. 

Audytor w trakcie swojej pracy wykorzystuje zróżnicowane narzędzia, które pomagają mu zidentyfikować istniejące błędy na audytowanej witrynie internetowej. Uwagi, które są zebrane w ramach audytu SEO, wykorzystują programiści, redakcja oraz wszystkie inne osoby, które pracują nad daną stroną. Dzięki audytowi SEO można dowiedzieć się, jakiego rodzaju działania w największym stopniu pomogą danej witrynie w możliwie najkrótszym czasie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania. 

Sposoby na optymalizację witryny 

Sposobów na pozycjonowanie stron jest naprawdę cała masa. Jednym z nich jest publikacja wartościowych, unikalnych treści. W sytuacji, gdy na danej stronie znajdują się artykuły w pełni skopiowane z innych stron (tzw. duplicate content) bądź jest ich bardzo mało, sprawia to, że Google ocenia taką witrynę bardzo nisko. 

Im większa liczba wartościowych artykułów na stronie, tym lepiej. Istotne jest również to, by w artykułach znajdowały się słowa kluczowe. Jeśli będzie ich zbyt dużo, to także może wpłynąć negatywnie na pozycję strony. We wszystkim należy zachować umiar. 

Aktualizacja mapy strony 

Każda strona internetowa musi posiadać mapę w pliku XML. Dzięki niej roboty indeksujące są w stanie w szybki sposób zweryfikować liczbę oraz jakość treści publikowanych na danej witrynie. Trzeba pamiętać o tym, że mapa witryny musi być na bieżąco aktualizowana. W przeciwnym razie będzie ona zawierać niedziałające odnośniki, co sprawi, że roboty indeksujące ocenią ją jako mało wartościową. 

Inwestycja w certyfikat SSL 

W kontekście optymalizacji strony internetowej nie sposób nie wspomnieć o inwestycji w certyfikat SSL. Jest to certyfikat, który potwierdza, że dana witryna wykorzystuje szyfrowany protokół HTTPS zamiast HTTP. Począwszy od lipca 2018 roku wszystkie strony internetowe, które nie posiadają SSL, posiadają niższe pozycje w wynikach wyszukiwania w Google, ponieważ amerykański potentat duży nacisk kładzie na bezpieczeństwo użytkowników. 

Szybkość ładowania strony

Optymalizacja strony internetowej dotyczy także szybkości jej ładowania. Jeśli działa ona zbyt wolno, jest to odnotowywane przez roboty indeksujące, zaś to w konsekwencji powoduje, że pozycja strony w wynikach wyszukiwania spada. Aby przyspieszyć ładowanie strony, należy zoptymalizować kod, rozmiar obrazków a także usunąć niepotrzebne wtyczki i widżety. 

 

Artykuł sponsorowany

źródło: ox.pl
dodał: NG
To również może Ciebie zainteresować:
Ostatnio dodane artykuły: